Eten, slapen, feesten en opnieuw - Reisverslag uit Matadepera, Spanje van Lilian - WaarBenJij.nu Eten, slapen, feesten en opnieuw - Reisverslag uit Matadepera, Spanje van Lilian - WaarBenJij.nu

Eten, slapen, feesten en opnieuw

Blijf op de hoogte en volg Lilian

22 Juli 2016 | Spanje, Matadepera

Bon dia! Hoe gaat het met iedereen? Met mij gaat het weer super! Wat ik deze week allemaal heb gedaan, ga ik jullie nu vertellen.

Donderdag 14 juli voelde ik me weer wat beter, maar nog steeds niet zoals het hoort. Maar goed, het werk gaat gewoon door, ook al hoefde ik niet 'echt' te werken die dag. 's Middags is Pol weer naar zijn bijles gegaan en had Mercedes afgesproken met haar vriendinnen. We hebben wat gedronken op een terrasje en nadat we Pol hadden opgehaald, zijn we doorgereden naar de Decathlon. Ik keek daar mijn ogen uit, want wat een grote winkel was dat! Ik zou niet eens een goede gok kunnen doen over hoeveel vierkante meters het pand beslaat. Je kunt er werkelijk alles kopen wat met sport en buitenleven te maken heeft. Pol heeft er voetbalschoenen, voetbalhandschoenen en een bal gekocht. Terwijl hij goed aan het zoeken was naar de juiste, zag ik iemand van de beveiliging met wapenstok en dienstwapen en al. Dat was best scary. Die avond had ik afgesproken met Bara en later kwamen de Duitse en Engelse au pair ook nog. Deze avond was beduidend leuker voor mij dan de eerste, omdat ik heb gemerkt dat de andere au pairs toch best leuk kunnen zijn.
De volgende morgen hoorde ik over het tragische nieuws en ben ik de hele dag bang en verdrietig geweest. Ik ben in de middag met Mercedes naar het zwembad geweest en daar zag ik Bara en de Engelse au pair, maar ik was té 'down' om ook maar iets te zeggen. Pol moest vandaag naar de kapper en ik ben met hem mee geweest. Hij speelde met een vriendje op het plein totdat het zijn beurt was. Na afloop heb ik betaald en zijn we naar het speelveld gegaan om te voetballen.
De volgende dag ben ik naar een vegetarisch restaurant in Terrassa geweest met de familie en Bara's familie. Toen ik er binnenkwam, kwam er een rare lucht op me af, maar het restaurant zelf was leuk ingericht. Het was van oorsprong een textielfabriek. Het eerste gerecht was een soort buffet. Je kon van alles kiezen en dat heb ik dus ook gedaan. Het tweede gerecht was of een soufflé (een soort hartige muffin) of een lasagne. Ik heb een beetje van beide gehad, omdat Bara en ik het gerecht hebben gedeeld. De soufflé was overduidelijk het lekkerst. Als dessert had ik cheesecake. Alles bij elkaar genomen had ik er meer van verwacht, van het restaurant en het eten. Na afloop had ik bovendien buikpijn. Ik denk dat ik daar niet meer zal komen...
De volgende dag was een relaxdagje, want het was heel erg warm. Na de lunch heb ik een film in het Italiaans gekeken met Mercedes en de meisjes die vandaag zijn teruggekomen. Het was zondag en alle winkels zijn natuurlijk dicht, maar we moesten voor Joana naar de apotheek, dus zijn Mercedes, Joana en ik naar de apotheek in Terrassa gereden. Ze hadden wat we nodig hadden, dus Joana was geholpen gelukkig.
De volgende dag verveelde ik me stierlijk. Tot de lunch had ik niets gedaan en na de lunch heb ik met Joana een film gekeken in het Engels. Later die middag zijn Mercedes en ik boodschappen gaan doen en 's avonds had ze een meeting met vrienden voor de excursie van vrijdag (vandaag dus) waar ik bij was en ik moet zeggen dat ik steeds beter word in het verstaan van Catalaans. Voor Mercedes is dat niet echt leuk, want nu kan ik de belangrijkste dingen die ze tegen anderen zegt, gewoon verstaan. Ik zei dus ook al tegen haar: Nu zou je bang moeten zijn, want je kunt niets meer zeggen zonder dat ik weet wat je gezegd hebt. Natuurlijk was het als grapje bedoeld, maar toch ben ik heel blij met deze verbetering qua taal.
De volgende morgen ben ik vroeg opgestaan om met de Duitse au pair een thee te drinken en een lekkernijtje te eten. We hebben wat gepraat over dingen als het au pair leven, het afgelopen weekend, school, andere plannen etc. 's Middags heb ik de lunch bereid voor de meisjes en voor mij en toen we uitgegeten waren, hebben we een film gekeken. Tijdens het diner en de tijd ervoor en erna ben ik alleen geweest, want de meisjes en Mercedes moesten weg voor een meeting en ik zou me daar vervelen en irriteren, dus zeiden ze dat het beter was wanneer ik thuisbleef. Het was een beetje te rustig eigenlijk, maar ook wel fijn aangezien deze familie soms een beetje te hectisch is.
Op woensdag ben ik naar de bieb gegaan, omdat ik mijn andere boeken uit had gelezen en ik daar een boek had gezien dat ik per se wilde lezen. Ik ben toen ik terugkwam, direct begonnen met lezen, want ik heb een week om het boek van rond de 200 pagina's uit te lezen. Het is een Italiaans boek en het bevat moeilijke woorden, maar ik kan de context begrijpen. Na de lunch zijn Clara en ik naar Alex' ouders gegaan om daar te zwemmen, maar toen we aankwamen, kwam ik voor twee verrassingen te staan. 1. De grond van het zwembad was groen. 2. Het begon te regenen. Van nummer 1 was het gevolg dat we niet wisten of we konden zwemmen en van nummer 2 was het gevolg dat het niet echt fijn was om te zwemmen. Uiteindelijk werd 1 opgelost doordat de grootouders van Clara iemand hadden gebeld en die zei dat het veilig was om in het zwembad te zwemmen en 2 loste zichzelf al op doordat het niet langer regende. We hebben dus gezwommen en nadat we net het water uit waren, kwam Mercedes al om ons op te halen. Na te hebben gezwommen, voelde ik me stukken beter, ondanks het feit dat het er eerst op leek dat zwemmen onmogelijk was.
De volgende dag was de dag waar Mercedes heel erg lang op heeft moeten wachten. De dag dat we naar het strand zouden gaan. Clara, Clara's nicht Carla, Mercedes en ik zijn naar Sitges gegaan rond half 4 en rond half 5 lagen we op het strand. Na verscheidende duiken in het water, zijn Clara, Carla en ik gaan shoppen. We kwamen langs een 'bar' waar ze enorm lekkere drankjes verkopen. We mochten een beetje proberen en ik was direct verkocht. Het was zo lekker dat ik er één moest kopen, ook al ziet het eruit als prut. Op de terugweg naar het strand kwamen we een restaurantje tegen waar we later hebben gegeten en dat eten was zo goed!! Jammmjam! Bovendien heb ik me goed vermaakt bij de zee, dus die donderdag was helemaal geslaagd.

Dat was mijn verhaal alweer voor deze week! Ik hoop jullie gauw meer nieuws te kunnen geven over mijn avonturen.

  • 24 Juli 2016 - 21:52

    Mark:

    Hoi lieve Lilian,

    Erg fijn dat het weer super met je gaat! Ik zou bijna zeggen: dat kan ook haast niet anders met al die geweldige avonturen die je beleeft en de vele mensen die je daarbij ontmoet... Top om te lezen dat je inmiddels ook een goed contact met de andere au pairs hebt opgebouwd en elkaar regelmatig opzoekt. En last but not least is het natuurlijk super dat je het 'en passant' klaarspeelt om Catalaans te leren verstaan en 'even' de hoofdlijn van een Italiaans boek van 200 pagina's in een week ontrafelt...!

    Ik wens je van harte toe dat je nog heel veel moois mee mag maken de komende tijd en ben dan ook heel erg benieuwd naar je volgende verhaal!

    Veel liefs,

    Mark.
Lilian

Gewoon een meisje die geboren is om de wereld te ontdekken en te verbeteren.

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 28 Juli 2016

España

10 Februari 2016 - 09 Juni 2016

Wanderlust ...

Landen bezocht: