Herinneringen voor het leven - Reisverslag uit Matadepera, Spanje van Lilian - WaarBenJij.nu Herinneringen voor het leven - Reisverslag uit Matadepera, Spanje van Lilian - WaarBenJij.nu

Herinneringen voor het leven

Blijf op de hoogte en volg Lilian

18 Juni 2016 | Spanje, Matadepera

Hallo iedereen!
Hoe is het in Nederland? Hier is alles oké. Ook deze paar dagen heb ik veel gedaan. Maandagochtend ben ik alleen naar het centrum geweest. 10 minuutjes lopen, maar als je de weg niet weet, kun je toch gemakkelijk verdwalen. Mensen keken me aan alsof ik heel vreemd was. Ze zagen blijkbaar direct: oh, jij komt niet uit Spanje. Die middag zijn Merce, Clara, Pol en ik naar Terrassa gegaan. We hebben ons opgesplitst in twee groepen en ik ben met Pol naar de 'gokhal' geweest. We hebben samen 115 tickets verzameld en met 700 of 750 kun je korting krijgen op de bowlingbaan. 's Avonds was de eerste echte dag dat we met z'n allen aan tafel hebben gedineerd.
Dinsdag was helaas niet zo'n goede dag. Ik had geen heimwee, maar het voelde gewoon even niet zo fijn om hier te zijn. 's Avond laat ben ik dus met de hond gaan lopen om even een luchtje te scheppen. Als cadeau kreeg ik een mooie zonsondergang en Tro luistert ook heel goed naar me.
De volgende dag ben ik naar Terrassa met een Amerikaanse au pair geweest, samen met haar gastmoeder. We zijn naar een huis, een kasteel en de markt geweest. Het kasteel was sowieso het meest indrukwekkend. Later die middag ging ik nog even naar de supermarkt en toen ik had afgerekend en naar buiten liep, regende het dat het giet. Het kwam gewoon met bakken uit de lucht vallen en alle straten waren overstroomd. Er lag denk ik 15 cm water op straat. Ik kwam doorweekt thuis en ben direct gaan douchen. 's Avonds ben ik met Mercedes boodschappen bij de Aldi gaan doen. Dat vind ik echt leuk aan mondialisering: sommige dingen kom je overal ter wereld tegen.
Donderdag heb ik samen met Clara Papertowns gekeken, een film, en natuurlijk in het Engels. Ik wilde deze film altijd nog zien en dat is nu dus gebeurd. Echt een goede film is het al zeg ik het zelf. De rest van de dag had ik eigenlijk nergens zin in en ben ik thuis gebleven. 's Avonds zijn Pol, Jan ( een vriend van Pol ), Mercedes en ik naar Saint Cugat geweest. Een plaats hier dik een half uur vandaan. Daar had Merce met haar vriendinnen afgesproken voor een meeting omdat ze volgende maand op excursie gaan. Ik ben naar de prachtige kerk gegaan en heb een kaarsje aangestoken. Daarna ben ik gaan kijken of ik een drogist kon vinden om wat spullen te halen. Er zit in St. Cugat echt een goede. Dat kan ik eigenlijk van alle winkels wel zeggen. Voor drie dingen had ik €15 betaald. Hoe goedkoop! In Nederland zou je voor twee dezelfde dingen dit bedrag betalen. Om een uur of half tien heb ik avondeten gegeten en na de maaltijd heb ik met de kids gevoetbald. Dat kon goed, want er waren best veel andere kinderen. Toen we terug naar de auto liepen, hebben Pol, Jan en ik nog in de speeltuin gespeeld. Later toen Mercedes, een van haar vriendinnen en haar kinderen kwamen, zijn ze met zijn allen op de familieschommel gegaan en heb ik geduwd. Het is namelijk zo'n ding dat niet alleen vooruit en achteruit kan, maar ook nog eens opzij, en daar word ik echt duizelig van. Het belangrijkste is dat we veel lol hebben gehad.
Gisteren was een relaxdagje en vanaf 5 uur begon voor mij de dag eigenijk pas. Ik heb Pol en Jan van voetbal opgehaald en daarna zijn we Joana gaan ophalen, omdat ze een paar dagen weg was voor een schooltrip. Toen we later die avond weg wilden gaan voor een schoolfeest, was Tro 'm gepeerd. Na een kwartier, toen Mercedes beneden kwam en hem riep, kwam hij gewoon door de achterdeur naar binnen terwijl ik en de rest hem overal hebben lopen zoeken. Rond 9 uur konden we dus naar het feest en daar hebben we avondeten gegeten. Er waren veel kinderen en er was muziek. Ik wilde gaan dansen, alleen later was de muziek echt slecht, maar al met al, was het een leuke avond en heb ik meer mensen leren kennen.

Dit was mijn verhaal voor deze week. See you later!

  • 19 Juni 2016 - 14:37

    Mark:

    Hoi lieve Lilian,

    Veel dank voor weer een boeiend verhaal! Helemaal top dat je zoveel moois beleefd en dat je de goede dingen weet te doen, ook wanneer het even iets minder gaat. Daar mag je megatrots op zijn!

    Veel liefs,

    Mark.

  • 25 Juni 2016 - 21:37

    Agathe:

    Hoi lieve Lilian

    Zoals beloofd, weer jouw spannende avonturen gelezen.

    Zoals je schrijft, kan ik het me inbeelden, zie het voor me.

    Fijn, dat je je zo goed staande weet te houden, wees daar heel trots op, dat zijn wij ook.

    Ga je nu wel de mail aanvinken, zodat ik een melding krijg, wanneer je weer iets geschreven hebt?

    Heel veel liefs en dikke kus




  • 25 Juni 2016 - 21:37

    Agathe:

    Hoi lieve Lilian

    Zoals beloofd, weer jouw spannende avonturen gelezen.

    Zoals je schrijft, kan ik het me inbeelden, zie het voor me.

    Fijn, dat je je zo goed staande weet te houden, wees daar heel trots op, dat zijn wij ook.

    Ga je nu wel de mail aanvinken, zodat ik een melding krijg, wanneer je weer iets geschreven hebt?

    Heel veel liefs en dikke kus



Lilian

Gewoon een meisje die geboren is om de wereld te ontdekken en te verbeteren.

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10627

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 28 Juli 2016

España

10 Februari 2016 - 09 Juni 2016

Wanderlust ...

Landen bezocht: